18 November 2008

Sleepy head

Ok kawan-kawan, eja btol2... M.E.N.G.A.N.T.U.K.. Atau versi sempoinya, N.G.A.N.T.O.S. Hehehe.. Tue la aku ari nih. Aku pon tak tau knapa. Padahal malam semalam tido punyala awal. Cukup la 6 jam lebey aku bantai tido... Masha-Allah... Hehehe...

Serious ngantok. Tadi time Encik Dougherty melalut-lalut pasal Econometrics, dengan tonenya yang ala-ala Datuk M. Daud Kilau dah hilang suara, aku tersengguk-sengguk sebelah kawan aku nih. Dia pon boleh bwat dono je... Haih... Or wuz it becoz dia malu-malu kucing nak tegur aku...?? Haish... Mata aku nih, macam ada gam. Bukan setakat gam kanji mahupun UHU glue, gam gajah pon bukan. Aku ingat gam hipopotamus la... Susah btol nak bukak! Nasib baik la aku tak gi bantai tido teros... Silap haribulan, mau aku berdengkur siap...! Hehehe...




Pastu, lepas Zuhur tadi, ada lecture Micro I pulak. Haih, aku memang paling lemah sekali ngan lecture nie la... Mana taknya?? Suara Mak Cik Margaret Bray yang dok ngajar Micro I nih, aku ingat kalau Ning Baizura dengar pon mesti dia tabik spring punya...! Hehehe.. Dahla ari nih aku salah pilih tempat. Aku gi dok antara saf yang paling depan sekali. Nak pahala lebey la konon... ;p Ha, ambikk!! Sakit kepala nak kena dongak. Dah syok-syok bersandar + mendongak kepala + cuaca sekitar yang suam-suam kuku, hah, solve la sendiri equation tuh. Ada la terpergi Zimbabwe kejap tadi, melawat budak-budak kecik yang kebuluran kat sana. Terbalik Malaysia pon ada, tapi sekejap je la. At least towards the end of the lecture tue hilang la sket kemengantokan aku. So ade la gain something from the lecture.. hihihi..

Aku kat sekolah dulu memang terkenal as a sleeepy head. Dari F1 sampaila sebesar-besar F5. Sebut je subjek ape, mesti tak pernah terlepas menjadi mangsa aku...!! Hehehe.. Sampaikan cikgu-cikgu semua dah kenal ngan perangai aku. But the best part was, diorunk tak kisah sangat pon...!! Kenapa...?? Hahaha... No need for me to story about that here. Lain kali je la... Tapi alhamdulillah, after SPM, college life and now, university life, aku rasa aku dah improve banyak. Well, I still ter-doze off occasionally, hehehe, but not as often... ;) Tak tau la camne bile dah kerja nanti... Haiyo... If only sleeping is a full time job, with lucrative salary... Hehehe, in my dream je la...

Tapi kan, bila fikir balik, kan perasaan mengantok tue jugak satu nikmat daripada Allah...?? Kan kan...? Agree...? Just imagine, nak tido tapi takde rasa mengantok... Haaa... Tak ke seksa tue...?? Subhanallah. =) So, just bersyukur dengan nikmat mengantok tue. Jangan salah guna sudehh... ;p

-gabbana-

Yang cuba nak hilangkan mengantok...

10 Caci Maki Puji Muji:

Anonymous 19/11/2008, 01:38  

hahaha
itu sudah gam buat tangkap tikus tu!!!

Inche gabbana 19/11/2008, 15:25  

hahaha..
hamboi, kasar tue....!! hehehe...

Anonymous 19/11/2008, 16:45  

bia lecturer dah bunyik mcm artis serba hot mcm m daud kilau n ning baizura tuh, sah2 dah dibisik bisik tu......

n kalau pat dah smp zimbabwe n mesia, lagi konpemm....dah diterbang terbang kan tu.....

maka lekas2 bertobatnye.....dah xlama dah tu....opps!

Unknown 19/11/2008, 19:30  

saya masih hidup....

N.G.A.N.T.O.S

its been ages since i use that word...

owh, saya rindukan STAR!

Inche gabbana 20/11/2008, 06:56  

pak cik jiran sebelah. menangis sujud aku baca komen kau. jazakalllah... ;)

syafiq n. tell me bout it...!!!

Anonymous 20/11/2008, 23:04  
This comment has been removed by a blog administrator.
Inche gabbana 21/11/2008, 01:44  

hahahahahaah!!!! cis guru...!!!! adakah ini yang dinamakan sahabat...???? hmph...!!!! ;p

Kenangan Lalu 21/11/2008, 10:59  
This comment has been removed by a blog administrator.
Ahmad Zharif Ahmad Zahir 24/11/2008, 22:44  

mungkin ape yg diajar membusannn kan tahap gaban smp leh tdo segala, tp keberkatan bila cg mengajar itu juga mcm perlu....heeeeeeee

Inche gabbana 26/11/2008, 00:32  

hahahaha.. hallo...?? berkat kot sume...?? dh ramai2 tido berjemaah...!!! ;p

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP