14 November 2010

Dialog Yang Menceriakan Pada Hari Ahad

Salaam peeps! Apa khabar semua..?? Ceria-ceria selalu di malam Ahad! ;D

Ok tibe kan. Mood hyper aktif pulak.

Anyway, ini post kedua untuk hari ini dan post kedua pada hari Ahad bukan lagi suatu keajaiban kerana ini adalah kali ketiga saya menulis post kedua pada hari Ahad. Ok. Sila jangan pening.

Just nak share satu peristiwa yang agak pelik tetapi cukup lucu yang berlaku pada petang tadi. Nampaknya hari Ahad memang sentiasa penuh dengan peristiwa-peristiwa yang pelik, magikal dan misteri. Bagi menceritakan semula peristiwa ini tanpa meninggalkan sebarang fakta-fakta penting, ikuti sahaja dialog di bawah yang berlaku dalam format sms antara saya dan, err, biar sahaja saya namakan dia Inche L.

Segala dialog yang saya taip semula adalah benar-benar berlaku tanpa sebarang tokok tambah atau dongeng mistika. Cuma saya terpaksa menukar nama beberapa watak dalam cerita ini dan juga nama sebuah tempat untuk melindungi nyawa mereka yang terlibat. Wahahaha..

Sila ikuti dialog di bawah dengan penuh sopan santun dan berhati mulia. 

***

Inche L: Wei, ko pe cer?
Saya yang berbudi bahasa: Salaam Inche L. [smiley] ko btol ke anta msg kt aku ni? Ke slh no..? Hehe..
Inche L: Ak igt kwn2 aku.ko JE YG SOMBONG!!ak w'pn tough,x smbg.
Saya yang berbudi bahasa: Ekele.. x sombong la sgt. Sapa ntah org tu, setiap kali aku g Kolej Yang-namanya-dirahsiakan, bz la, exam nk dkt la, apa la... heh.. [smiley jelir lidah]
Inche L: Ko g Kolej Yang-namanya-dirahsiakan?bile?nh [Inche gabbana] kan?
Saya yang berbudi bahasa: Haih.. mungkin hampir setiap minggu aku g Kolej Yang-namanya-dirahsiakan. Tiap kali aku g, mesti diorang kata ko ngan H bz, nak exam sume. Aku pon malas ah nak kacau.. 
Inche L: Nh sape?g Kolej Yang-namanya-dirahsiakan?x paham!!!

[Fuuuhhh... *bunyi angin*]

Inche L: Weh, nh [Inche gabbana] ke?
Saya yang berbudi bahasa: [smiley]  
Inche L: Woi!!ble masa ko dtg Kolej Yang-namanya-dirahsiakan??
Saya yang berbudi bahasa: Haha.. slaku [typo] kot. Slalu sgt.. ^^"  
Inche L: Ko sape??ko dak Kolej Yang-namanya-dirahsiakan?woi!!m'bzr ppd [prepaid] ak la!

[Kriiik krik... *bunyi cengkerik*]

Saya yang berbudi bahasa: Haha.. pesal la ko nak emo ni Inche L oi..? Chill la. Aku [Inche gabbana] la. Slalu datang Kolej Yang-namanya-dirahsiakan sbb jumpa J, Z, S dll. [smiley]   
Inche L: X g tau ak?cmne ko leh kenal??x paham r..

(Ketika ini saya sudah perasan ada sesuatu yang tidak kena. Maka saya pun menaip mesej untuk bertanyakan sama ada Inche L sedang bercakap dengan orang yang sepatutnya, apabila saya menerima mesej ini):

Inche L: Oh,br ak pham,ak slp org, ak ingtkn nh xxx kwn lame ak. rpnya [Inche gabbana].
Saya yang berbudi bahasa: Jap jap jap.. ko igt aku xxx mana ni..? O_o    
Saya yang berbudi bahasa: -___-"
Inche L: Sumpah segan...

[Ciip cip ciip... *bunyi burung pipit mengecip di waktu petang*]

Inche L: Sori2.....   
Saya yang berbudi bahasa: Haha.. lek ah bro. Menghiburkan wiken aku.. wahahaha..
Inche L: Ok2.bleh gelak..ak dh abs exam,ble join [bulatan gembira] ps nh.insyallah.

***

Tamat perbualan.     

Bagaimana...? Sungguh menceriakan bukan...?? Inche L, terima kasih kerana membuatkan hari Ahad saya begitu bermakna! Wahahaha.. ;D

-gabbana-

4 Caci Maki Puji Muji:

adol ihsan 14/11/2010, 23:11  

hahaha...

make a Sunday become Super Sunday..

:)

Inche gabbana 15/11/2010, 08:58  

yezza...! ^^

Mohammad Aiman 16/11/2010, 11:57  

your sunday will never bored =)

layan sundae r!

Inche gabbana 16/11/2010, 12:08  

ok aiman, mcm lame sket. tp takpe, sbb dah effort komen kan, kira saya hargai jugakla. wahahaha.. ;p

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP