9 May 2011

Hidup Ini Tidak Selalunya Lapang Dan Percuma



Wiken lepas saya diamanahkan untuk menyampaikan satu pengisian yang cukup mengezaaass diri sendiri kepada hadek-hadek Kolej Persediaan Antarabangsa di sebuah konferens riang di Putrajaya.

 Makanya, saya masa saya banyak dihabiskan untuk membuat persediaan untuk menyampaikan pengisian itu. Yalah, amanah mestilah dipenuhi dengan penuh kebertanggungjawaban dan akhlak mulia bukan..? Hohoho..

Bersyukur kepadaNya kerana Dia mengizinkan saya untuk menyampaikan dengan lancar dan sedikit bergaya *koff koff* walaupon sebenarnya persiapan yang saya lakukan tidaklah semantap mana. Juga amat gembira kerana hadek-hadek Kolej Maha Busy saya turut menyertai konferens riang tersebut. Berpeluang juga untuk menghabiskan masa bersama mereka. Ada juga bermuayasyah dengan beberapa orang daripada mereka.

Saat yang paling gembira dan tidak akan boleh dilupakan..? Ketika kami beramai-ramai 'bertadabbur' lagu 'Flowers Are Red' nyanyian Zain Bikha di dalam kereta yang turut berwarna merah. Hihihi.. Alhamdulillah.. Tak tergambar nikmat ukhuwwah yang Allah bagi.


Album yang memuatkan lagu Bunga Itu Merah nyanyian Inche Zain Bikha dan kanak-kanak Ribena yang sungguh comel. Anda wajib mendengarnya..! [Kredit]

Sangat-sangat bersyukur dan gembira kerana saya rasakan wiken lepas adalah wiken yang cukup bermakna dan berfaedah buat saya. Moga Allah redhai segala amalan dan aktiviti saya pada wiken yang lepas, juga pada wiken-wiken yang akan datang. Doa saya untuk anda juga...! Wah.

 Sebenarnya nak bagitahu, yang sepanjang tiga hari bermula hari ini sehinggalah hari Rabu, kemungkinan besar saya tidak dapat untuk menghapdet belog ini, kerana saya sedang menjalani kursus model kewangan. Makanya, saya tidak berada di pejabat menyebabkan saya tiada akses ke internet dan seterusnya menghalang saya daripada menghapdet belog ini dengan rancak dan riang gembira seperti biasa hey..! 

Jadi kepada anda yang menanti-nanti (Ok, sila garu kepala anda yang tidak gatal itu) post daripada Inche gabbana terutamanya post-post tarbawiyy, saya mohon maaf kerana tidak berkesempatan untuk berbuat sedemikian. Insha-Allah seusai kursus saya nanti, saya akan kembali aktif. Masya-Allah, la hawla wala quwwata illa billah. Kalau Allah izinkan that is..

Ok itu sahaja daripada saya. Moga post ini mengobat hati dan jiwa anda yang sedang berduka lara..! Wahahaha.. 

Senyum sambil berjalan ke depan, mengangkat tangan kanan tinggi ke atas tanda ucap selamat, dengan penuh bergaya sekali.

-gabbana- 

Maaf sangat-sangat lapan puluh lapan kali tak dapat lagi nak balas komen-komen anda.. Aaseef...

6 Caci Maki Puji Muji:

anda-tahu-saya-siapa 09/05/2011, 22:47  

bila la awak nak ajak saya dating ngan kereta baru berkilau silau hey!

IMANSHAH 09/05/2011, 22:58  

bila kah nak memikirkan rumah tangga, bz memanjang

oh sewaktu di terengganu saya bertemu sahabat anda KANDOS

zulaikha 10/05/2011, 00:23  

salam ziarah, inche gabbana..

just wondering, why 88 times..??

coz, i've seen someone who likes to use that number 88 at almost every thing he/she wants to describe one thing!

mungkin ada something special ngan nombor tu kot...?

hmmmmm...(garu kepala yang tak gatal ni jugak...)

=)

Inche gabbana 16/05/2011, 00:13  

ye, saya tahu anda siapa: -___-" tak boleh ke simpan rahsia sket..? mulut tempayan btol...

Inche gabbana 16/05/2011, 00:14  

cikgu: eh..? anda pula bagaimana..? *koff koff*

oh? bagaimana dia sekarang..?

Inche gabbana 16/05/2011, 00:14  

zulaikha: sbb dia lapan. lapan dan lapan. lapan itu istimewa tahu..?

wahahaha..

ok saya tak tahu saya merepek apa ni. Sorry, kepala tgh weng. HOh.

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP