14 October 2011

ASSO: Anda Semua Sumpah Osem

"Assalamualaikum wbt Inche Gabbana, 

Respon untuk post yang ini, Syaitan Pakai Gucci,

Keep going to be the angel... teruskan tsabat di jalan dakwah ni... syurga n bidadarinya sedang menunggu.... (ofkos IG dh tahu yang ni kan, saje nak tulis)..

Cuma saya nak cakap yang cara penulisan IG tu mmbuatkan anak-anak muda merasakan dakwah tu kool... Bagi saya ni sangat penting... N tak semua orang mampu menghasilkan karya yang menunjukkan dakwah tu kool... Sebab sume org rasa pelik n awkward dgn prkataan ni, even sy sndiri kdg2 tu, especially bila brsama dgn org2 yg tak faham... tp bila baca tulisan2 IG, somehow, i feel dakwah is cool... tak adalah dpt fikrahnya, sbb fikrah boleh dapat dgn seyesnya melalui 'konferens riang'... tp APG ni, sdkt sbnyk ubah mntaliti spy berani mgtakan, "saya sdg mnyelusuri jalan dakwah n tarbiyah n saya ok!"

Saya sendiri secara jujurnya baru jugak nak merasa 'sweetnya' dakwah ni. Baru nak faham. Tak sehebat IG mahupun hakak Muharikah (even dua2 saya tak kenal, sebab wataknya tak penting, tp perwatakan kalian dalam dakwah ni yg penting)

Again, keep going ya IG. Make all the syababs know that dakwah is sweet n cool. Ubah mentaliti pemuda-pemudi agama.

Pasal soal hati dan niat IG, hurmm... saya rasa IG know how n can handle that... lagipun kalau hati n niat IG tak diuji dgn cara ini, Allah akn dtgkn ujian tu dgn cara lain pulak kn?...  *senyum*

Semoga terus tsabat n smoga Allah hadiahkn lagi ramai org yg dapat hidayah melalui usaha dakwah n tarbiyah IG, InsyaAllah..."

Perjuangan mesti diteruskan, insha-Allah.

Terima kasih Puan AS, dan juga para pengomentar yang lain. Sumpah anda semua memang osem. Moga Allah merahmati kalian.

Jazakumullahu khairan katheera jazak. ASSO! Senyum kenyit mata.

-gabbana-

8 Caci Maki Puji Muji:

Mr Satan 14/10/2011, 22:07  

Ini Sumpah Ossem~

Ini Juga Sumpah Benar~




anak kambing berlari2 anak...

Anonymous 14/10/2011, 22:36  

header baru sumpah osem

Anonymous 14/10/2011, 22:43  

belom bosan ngan header lama...tukar batman tu balik boleh??

belle 15/10/2011, 05:29  

nak batman!!!

he he~

demand pulak...^^'

Anonymous 15/10/2011, 08:50  

feel the love brother..
chili makes osem digestion:)

Anonymous 15/10/2011, 20:16  

nak bat man jugak!hehe

Anonymous 15/10/2011, 23:29  

salam, apa pendapat en gaban-na tentang meraih pendapatan menggunakan nuffnang? saya dah guna nuffnang pada blog saya, dan sekarang saya mula berfikir.

ada buat research tak?

Anonymous 15/10/2011, 23:34  

kalaulah verbally pun boleh dijadikan sesempoi ini.. terlalulah amat menarik!!

walaupun ada part2 dakwah ni nk kena seryes, tapi sesungguhnya wujud satu golongan manusia yg langsung x boleh la kalo seryes2 ni.. mcm aku. yeahh!! klo camni kan senang nak masuk dalam kepala..

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP